Kun asiakas sairastuu / peruu tapaamisen

rasti.jpg

Kun asiakkas peruu tapaamisen, sinun tulee ilmoittaa siitä peruutuslomakkeella.
(www.kuntoutuspaju.fi/peruuta) Peruutus ilmoitetaan niin yksittäistapauksissa, työajankohdan siirroissa sekä asiakkaan pidemmissä peruutuksissa. 

Täytä kaikki pyydetyt asiakkaan tiedot, palvelun peruutuksen arvioitu kesto, peruuntumisen syy ja avustamistapaamisiin varattu työaika.

Kun olet lisännyt peruutuksen tiedot, vastaa kysymykseen haluatko työnantajan järjestävän sinulle korvaavaa työtä vai toivotko vapautusta työtehtävistä. Vapautus työtehtävistäsi tarkoittaa palkattoman vapaan toivetta. On kohtuutonta, että asiakkaan sairastumisesta johtuen sinulle koituu ansionmenetystä, joten luonnollisesti ensisijaisesti pyrimme järjestämään sinulle korvaavaa työtä. Kuitenkin jos toiveissasi on, että haluat mieluummin pitää vapaata peruuntumisen aikaan voit sitä toivoa. Muista kuitenkin, että toive vapaasta ei automaattisesti tarkoita että sitä pystytään mahdollistamaan. Tulevaisuudessa osallistamme henkilöstöämme myös enemmän asiakastyön suunnitteluun ja erilaisiin muihin Pajun työtehtäviin, joten työnantaja tarvitsee mahdollisesti panostasi muissa työtehtävissä peruuntumisen aikaan. Voit myös itse esittää mielestäsi tarpeellisia työtehtäviä liittyen asiakkaittesi asioiden hoitoon korvaavaksi työksi. Työnantaja kuitenkin hyväksyy aina millaisia tehtäviä voidaan suorittaa korvaavana työnä.

Mikäli vaihdatte asiakkaan kanssa tapaamisaikaa saman kuukauden sisällä toiselle päivälle, ilmoitat peruutuslomakkeella tapaamisen siirrosta. Näin pysymme mukana työajan muutoksista ja avustustuntien käytöstä.

Meidän tulee pystyä seuraamaan tapahtuvia muutoksia työajoissa ja asiakkaiden avustustuntien käytössä, joten on ensisijaisen tärkeää että täytät peruutusilmoituksen.

Löydät peruutuslomakkeen täältä: www.kuntoutuspaju.fi/peruuta